11

FLINTAB a revoluționat conceptul de cântar rutier

FLINTAB a ales cuvântul de ordine al proceselor de proiectare și fabricație: DURABIL și a revoluționat conceptul de platformă de cântărire prin cumularea calităților esențiale pe care trebuie să le aibe un cântar rutier profesional.

Modelele FAST și FORTI au deschis astfel drumul unei noi concepții tehnice care, în decursul multor ani de perfectă funcționare, a validat marca de valoare a fiecărui model de platformă proiectat ulterior.
Linia de platforme de cântărire concepute și proiectate de FLINTAB sunt un veritabil „benchmark” național, la al căror etalon se raportează celelalte structuri.
Printr-un efort continuu de optimizare, însoțit de o viziune permanent proiectată în viitor, platformele fabricate de FLINTAB au atins nivelul maxim de calitate SUPER PREMIUM și nivelul maxim de durabilitate HEAVY-DUTY, atribute cu care un cântar rutier se poate numi cu adevărat excepțional.

Reprezentând >50% din valoarea unui cântar rutier,

(fără costul fundației, care se presupune apriori proiectată și executată corect), restul constând în electronică și servicii, platforma de cântărire este „emblema” întregului sistem.
În consecință, cu seturi comparabile de electronică și servicii conexe, platforma este prima care face diferența.
Proiectarea platformei și cantitatea de metal folosită pentru fabricarea sa determină durata de viață a cântarului rutier.

CLC (Concentrated Load Capacity) este un indicator industrial recunoscut internațional și este valoarea specificată de către producător (iar în SUA măsurată și verificată în cadrul testelor metrologice) care definește capacitatea sarcinii concentrate maxime a grupurilor de axe pentru care a fost proiectată platforma cântarului rutier. CLC măsoară abilitatea de a cântări sarcini concentrate în suprafețe relativ mici ale platformei. O valoare mare a CLC determină o durată mare de viață cu păstrarea intactă a performanțelor metrologice.
O valoare mică a CLC duce la o economie de metal de 15..30%.

Factor de siguranță (Safety Factor)

În calculele de proiectare se utilizează rezistențe admisibile raportate la rezistența de rupere a materialului. Acest raport, numit factor de siguranță SF, măsoară intensitatea traficului pe platforma unui cântar rutier.

FEA (Finite Element Analysis) măsoară  factorii critici de stres în mod virtual pe fiecare componentă a structurii de rezistență în cele mai defavorabile condiții de încărcare a platformei, obținând astfel zonele cu potențial mare de risc de distrugere sau cu grad de uzură prematur. Analiza elementului finit permite optimizarea consumului de metal/beton necesar fabricării platformei fără a afecta rezistența sa și plasează structura în domeniul cert de securitate tehnică și durată mare de viață.

Săgeata platformei sub sarcina maximă: „f” măsoară rigiditatea. Este măsurată prin Săgeata platformei sub sarcina maximă și oboseala cumulată a metalului determinată de deformările elastice repetate ale structurii de rezistență reprezintă un factor determinant al duratei de viață a podului. Săgeata real măsurată a unei platforme trebuie specificată și garantată de producător.

O înălțime mică a deck-ului, cunoscută ca structură „low-profile”, determină rampe joase și scurte, optimizând spațiul in care se amplasează platforma.
La polul opus, cu o economie de metal de 15..30%, o înălțime mare a deck-ului practic dublează înălțimea și lungimea rampelor, cu costuri mari de construcție și risipă de spațiu

Cea mai importantă este sinergia celor doi factori esențiali pentru speranța de viață: volumul de camioane și încărcarea pe axe.